Reciclatge artístic CANVI DE PELL

Totes les creacions de CANVI DE PELL estan fetes amb materials reutilitzats
Bosses, taps, cables, envasos, tanques, ampolles, cartells... càpsules de medicaments!
Tot hi entra
El resultat és sorprenent
I la reflexió sobre les deixalles europees de començament del segle XXI, fascinant

Podeu contactar a eulaliapetit@gmail.com




divendres, 28 de gener del 2011

Exposició LES NOVES JOIES DEL MNAC


Aquí teniu la web del MNAC, amb l'anunci de l'exposició LES NOVES JOIES DEL MNAC, oberta encara fins al 13 de febrer.

La recomano als/a les possibles lectors/lectores d'aquest blog, perquè hi poden agafar idees. Hi ha una visió de la joia europea entre 1900 i 1950 molt interessant.

Aquí hi ha un llarg document en pdf per fer treballar alumnes que visitin l'exposición. Poso el link perquè també hi ha moltísimes imatges de l'exposició.

A continuació tres fotos de collarets dels anys 1940-1941 d'Anni Albers (Berlin 1899- Connecticut 1994). El primer, que m'ha sortir desenfocat, està fet amb una cadena de boletes, de les que aguanten els taps de les banyeres, i clips de cabell. Els altres dos són anelles de plàstic en un cas i anelles de cautxú (d'aspecte industrial) en l'altre, subjectades per una cinta tèxtil (ja ho he provat de fer!).
Copio una frase d'aquesta creadora: "L'art de Monte Albán (Mèxic) ens havia donat la llibertat de veure les coses dissociades de la seva utilitat, com a materials purs que valia la pena convertir en objectes." La frase m'ha fet reconciliar amb la idea de fer servir una cosa destinada a A, per a una funció B. Em semblava una frivolitat, però l'art és l'art.
A l'exposició també m'he anotat una altra frase, aquesta de Georges Braque: "A la natura hi ha un espai tàctil, fins i tot manual. [Fer joies] correspon per a mi al desig que sempre tinc de tocar les coses." (Salvant les distàncies, a mi també em passa!)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada